4 grudnia 2024

iCzytam

O książkach i nie tylko !

Jak zostać klientem sklepu online?

2 min read

Żeby zostać klientem sklepu online, nie trzeba spełniać żadnych szczególnych warunków. Takim klientem możemy stać się automatycznie, kiedy decydujemy się na zrobienie w nim zakupów. W sieci działa wiele takich sklepów, gdzie niekonieczne jest nawet zakładanie konta klienta, by można było dokonywać zakupów. Są i takie sklepy internetowe, w których dokonywanie zakupów jest możliwe dopiero wtedy, kiedy ma się konto klienta.

Takie czynności nie są skomplikowane, bo zwykle ograniczają się tylko do wypełnienia określonego formularza. Wpisuje się w nim swoje imię i nazwisko i adres dla ewentualnych dostaw produktów. Posiadanie konta klienta w sklepie online jest korzystne wtedy, kiedy robimy w nim zakupy stosunkowo często. Wtedy nie ma konieczności wpisywania swoich danych za każdym razem. Wystarczy się zalogować, by system rozpoznał nas jako konkretnego kupującego. To wygodne. W wielu sklepach kupowanie nie wymaga rejestracji. Swoje dane wpisuje się wtedy podczas finalizowania i zatwierdzania transakcji.

Jak sklepy w sieci zachęcają do zakupów?

Sklepy internetowe, tak jak i sklepy tradycyjne robią wiele, by zainteresować swoją ofertą potencjalnych kupujących. Sklepy online, żeby podnieść wyniki swojej sprzedaży i żeby zainteresować swoim asortymentem, korzystają na przykład z newslettera. To specjalny rodzaj wiadomości e-mail, które wysyła się do wybranej grupy klientów. Są to klienci, którzy zdeklarowali chęć otrzymywania takich wiadomości. Kiedy sklep organizuje promocje czy wyprzedaż, wysyła informację o nich właśnie w takiej formie.

W wielu przypadkach sklepy internetowe mają swoje profile na portalach społecznościowych i tam też mówi się o organizowanych akcjach cenowych. Promocje i wyprzedaże są dla kupujących jednym ze skuteczniejszych wabików. Nic nie skłania do zakupów tak jak niższe ceny. Albo akcje, w których do zakupów przewiduje się gratisy. Czasem sklepy internetowe zachęcają do kupowania, oferując rabaty na kolejne zakupy. W wielu sklepach obowiązują programy lojalnościowe, które w jakimś stopniu przywiązują klienta do danego sklepu internetowego. https://www.ecommercy.pl/