Jakie zalety ma wirtualne zwiedzanie?
2 min readWzrastająca konkurencja oraz postęp nowych technik powodują, iż by zostać docenionym oraz wyróżnić się, potrzebne jest szukanie kolejnych, dobrych metod marketingu. Jednym spośród takich innowacyjnych wyjść jest wirtualny spacer. Wirtualne zwiedzanie, to typ multimedialnej, trójwymiarowej prezentacji, zestawionej z właściwej liczby zdjęć panoramicznych, jaką możemy zamontować na stronie internetowej – w czasach, jak większość osób szuka wartościowych informacji w internecie, jest to niewątpliwie świetne rozwiązanie na przyciągnięcie ich uwagi.
Jak powstaje wirtualne zwiedzanie? Czy można je wykonać samemu lub należy wynająć specjalistę?
Wszystko zależy od budżetu oraz czasu na zrobienie zadania. Bezspornie produkcję można polecić firmie – we współzależności od wielkości inwestycji to wydatek od 800zł do 2500zł (maksymalna cena zależy od ilości zdjęć oraz wielkości budynku). Są natomiast wyjścia, jakie pozwalają na własne wykonanie wirtualnego spaceru. Do tego konieczny jest aparat fotograficzny, jaki robi zdjęcia 360 stopni, dobra kamera*, czy aplikacja na smartfon i oprogramowanie do składania spaceru.
Zalety wirtualnej wycieczki
Interakcyjna demonstracja w postaci spaceru ma duży potencjał marketingowy. Pozwoli użytkownikowi w wygodny sposób zaznajomić się z propozycją od podszewki. Może on zobaczyć każdy zakątek oraz przyjrzeć się każdemu elementowi, nie ruszając się sprzed komputera. W ten sposób zarówno sprzedawca jak również kupujący oszczędzają czas, jaki teraz jest dobrem luksusowym. Także pozwala to wyznaczenie propozycji do większego gremium klientów – na przykład przedsiębiorców zagranicznych.
Iluzja rzeczywistości
Panoramy sferyczne złożone w wirtualne zwiedzanie, pozwolą na przygotowanie iluzji znajdywania się w określonym miejscu widzianym na fotografii. Możliwa jest pewna zmiana pola widzenia: poruszanie się w lewo oraz prawo o trzysta sześćdziesiąt stopni, spoglądanie w górę oraz w dół. Tłumacząc to na język literatury – likwidowane są w ów sposób miejsca niedookreślenia, natomiast zatem elementy, jakie w tradycyjnej fotografii 3D znajdowały się poza kadrem, natomiast jakie użytkownik musiał sobie wyimaginować.