Jak planować sobie pracę?
1 min readPlanowanie pracy dla siebie brzmi jak proste przedsięwzięcie – dopóki nie zauważysz, że zadania, które są kluczowe dla Twojego sukcesu, często dotyczą innych ludzi. A co jeśli inni nie wykonają swojej pracy? Co, jeśli zmienią zdanie i będą potrzebować czegoś nowego? Ile czasu zajmie sprawdzenie tego?
Z mojego doświadczenia wynika, że najlepszym sposobem planowania pracy dla siebie jest podzielenie jej na możliwe do zarządzania kawałki czasu. Robiąc to, możesz zarządzać ilością czasu, jaką zajmie każde zadanie i ustalić odpowiednie oczekiwania z innymi, którzy są zaangażowani w projekt. Można nawet podzielić różne zadania na mniejsze części czasu, jeśli jest to konieczne – na przykład, mogę mieć jedną część na wypisanie listy rzeczy, które chcę zrobić w ciągu dnia przed pracą, inną część na zarządzanie zadaniami podczas przerwy na lunch, a jeszcze inną na kontynuację po pracy.
Oto kilka kroków, jak zaplanować pracę dla siebie:
1) Podziel zadania na łatwe do zarządzania kawałki.
2) Ustal realistyczne oczekiwania co do czasu, jaki zajmie każda część.
3) Rozdziel role planowania i robienia.
4) Wyznacz specjalny czas na zarządzanie swoimi obowiązkami.
5) Zapisuj, co zrobiłeś na co dzień.
Więcej znajdziesz tutaj: gadges.pl.
Zdj. główne: Marten Bjork/unsplash.com